Se El Clasico LIVE hos bet365    Få pengarna tillbaka vid 0-0  

Speltips

Speltips City-United

Sport: Fotboll Spelstopp: 2012-04-30 21:00 Spela här

Speltips City-United
Land: England Liga: Premier League
Odds: 2.20 Speltips: 1
2012-04-30 21:00 City-United 1 2.20 mr_england

ROI 157 på mina 20 senaste rekar sedan comebacken här på Rekat. Det innebär att du hade gjort en ren vinst på över 10 130 kr om du satsat 1000 kronor på mina 20 senaste spel. Lite synd att inte Stoke vann mot Arsenal till ett högt odds i lördags då de hade en jättechans på övertid men man kan inte få allt. Att samtliga tidningar tippat Arsenal-vinst i tio tidningars tips trots förutsättningarna och att Arsenal haft väldigt svårt mot Stoke på bortaplan de senaste åren säger en hel del om kunskapen och spelintresset hos Sveriges speljournalister… Sämre än underkänt och det räcker inte att bara automatiskt alibi-tippa det mest kända laget!

Nog om det. Den här gången tror jag mycket på Manchester City i Manchester-derbyt. Jag rekade City att vinna ligan innan säsongen startade och eftersom jag brukar få rätt så vinner troligtvis City den här matchen :) Ibland behöver det inte vara svårare än så men jag ska ändå försöka ge mig på en lite mer grundlig analys nedan…

För några månader sedan stod det helt klart att City skulle vinna ligan och spelbolagen erbjöd odds på hur stor vinstmarginalen skulle bli. Sedan svängde det helt och United skulle enkelt vinna ligan. Vissa mindre seriösa spelbolag betalade till och med ut vinstpengarna på United i PR-syfte. Nu har det svängt igen och om City vinner derbyt leder de ligan på målskillnad med bara två matcher kvar att spela.

Jag tycker mycket talar för City den här gången. De har bättre spelare, börjar få ihop lagbygget och med de här förutsättningarna har City allt att vinna. Det är City om kan stjäla ligatiteln i sista stund och United som kan förlora den. Dessutom har City hemmaplan. Med en medelbra manager hade City redan vunnit ligan men Mancini-diskussionen kan vi ta en annan gång.

Det enda vi vet helt säkert gällande startelvor, skador, uppställningar mm inför den här matchen är att vi inte vet något alls. Det här är ingen vanligt match och det är lite NHL-känsla inför den här matchen med mörkade skador, dimridåer och diffusa uttalanden för att inte ge det andra laget någon fördel. Det är därför ingen mening att spekulera i exakta startelvor. Ska man dock se till de senaste matcherna kommer båda lagen kunna ställa väldigt starka lag på banan.

Mitt tips bygger därför mindre på eventuella startelvor, uppställningar och tidigare statistik och mer på psykologi och båda lagens inställning till den här matchen. City måste vinna men kan trots det se fram emot derbyt med en riktigt skön känsla medan United har allt att förlora. City är lillebror som nu för första gången kan stjäla titeln från storebror United. De har hemmaplan och vi har tidigare sett hur otroligt bra City kan vara då det bara är full fart framåt som gäller. Dessutom har City bättre spelare än United. De kanske ännu inte är lika sammansvetsade som lag men den här gången behöver inte Mancini försöka få dem att dra åt samma håll. Det här är en sådan stor match att det kommer ske automatiskt. Hela världen tittar på och då tror jag City kommer visa vilken kapacitet de har och vinner!

Spel: City vinner mot United – odds 2.20 bet365

Glöm inte att utnyttja det riskfria livespelet upp till 250 kr hos bet365 . Det gäller för både nya och gamla kunder.

mr_england - 29 April, 2012, 11:12

Kommentarer

För att kommentera måste du vara inloggad.
Vill du vara med i gemenskapen? Logga in eller registrera dig gratis!

Registrera dig gratis!
mr_england - 2012-04-30 18:38:55

dejaVU: Tvärtom. Om du tror att det är 50/50 att City vinner ikväll så får du större värde i att spela på att City vinner än X2 då City-vinst ger ett högre odds.

I skrivande stund ger City 2.10 hos bet365 och det högsta oddset på X2 (Asian Handicap +0.5 på United) ger 1.725 hos bet365 . Vanlig X2 på spelmarknaden dubbelchans ger 1.66.

dejaVU - 2012-04-30 18:25:46

dem vinner då 1 match av 2 mot United då borde oddset på X2 vara mer spelvärt då än 1a.

mr_england - 2012-04-30 16:28:44

makatech: Jag tror att City vinner den här matchen 50 ggr av 100. Därför ser jag värde i oddset på City då det motiverar spel på City ända ner till 2.00.

Om man däremot tror att United vinner den här matchen 30 ggr av 100 eller mer så är det värde i oddset på United och man ska spela dem.

!

makatech - 2012-04-30 16:02:26

Ligger inte det berömda spelvärdet du skriver om frekvent på United? ;-)

mr_england - 2012-04-30 15:56:03

Pettson: Jag kan ta kritik och kanske var det för mycket text. Jag är nog inte lika bra på att uttrycka mig rakt på sak i text som vissa andra! Även om nästan halva texten inte handlar om reken så själva reken är inte så jättelång.

Jag tycker att City har det bättre laget spelare för spelare. Jag tror de gynnas av att ha mindre press på sig ikväll. City har hemmaplan. City kommer även sluta samman idag och alla småproblem vara glömda då det gäller så mycket. Jag TROR det gynnar City.

Jag kan inte se hur det är mindre substans än att man exempelvis baserar en rek på att två spelare är skadade och därmed TROR att det gynnar ena laget. Min rek är inte bara magkänsla. Jag har listat flera punkter som jag tror gynnar City. Vi vet alla att båda lagen kommer ha starka startelvor så det tror jag inte kommer fälla avgörandet ikväll.

Både Amrish här och Youbet-bloggen på Aftonbladet har nästan kopierat mina tankar rakt av så någon substans måste det finnas. Jag kanske borde skicka en faktura till dem :)

Pettson - 2012-04-30 15:23:52

göken, men fionns det ingen substans i reken eller substansen går förlorad i ett virrvarv av text så kan det krävas mer annars så kan det tas som tips på klotterplank. ingt emot mr england eller andra rekare. tycker dock att kritik ska ges när den är befogad, och i mitt tycke är den det här. dock på gott och ont.

mr england är vettig/kunnig och duktig och är övertygad att han kan ta kritik. :)

abob - 2012-04-30 14:14:23

Anledningen till att jag tror att det blir en tillknäppt tillställning är att city vet att x=vinst utd, och det gör att dom inte kommer att ösa på framåt utan istället förlita sig på att dom kommer att "få sin chans" vid något tillfälle och hoppas då att dom sätter dit den, och därmed måste utd gå framåt, vilket spelar city rakt i händerna. Men just den typen av matcher passar utd alldeles utmärkt, och dom har gjort det så många ggr i Europaspelet och ligaspelet när det behövs, att dom kan göra det i sömnen. Detta är hur jag spår matchen.
/0-0

Ladygaga - 2012-04-30 14:06:31

Angående Stoke - Arsenal så kan jag bara hålla med om att oddset 4,x fånger är helt klart spelvärt men sett till matchbilden så hade det igår varit mer turligt än bra spel om Stoke tagit hem det. Krysset håller nog även de mest hängivna Stokesupporters med om att de ska vara nöjda med.

Stormatchen idag kan ju sluta hursom men själv tippar jag fördel United.
AH United 0 till 2.44 hos bet365 är taget!

Lycka till alla ni andra

mr_england - 2012-04-30 09:15:07

abobo: Spelvärde är subjektivt men jag hade gärna tagit ett högre odds det håller jag med om. Jag tror dock att City har minst 50 procents vinstchans här och om man tror det så är det värde i 2.20.

Det skulle vara intressant att höra din teori varför matchen skriker kryss då City måste vinna? Baserar du det på att United kommer backa em och satsa på 0-0?

Nappula10 - 2012-04-30 09:14:58

Självklart ska det inte gå till överdrift med idiottips=)

Göken - 2012-04-30 09:14:22

Ta t.ex Amrish rekar. De är inte speciellt "välskrivna". Han kommer inte med speciellt tunga analyser och motivationer utan delger sin magkänsla. Rekarna sitter för det mesta just nu och ingen gnäller....

Nappula10 - 2012-04-30 09:13:16

Fortsätt o reka va fan man väljer ju själv om man tippar=) Tycker det finns alldeles för lite rekar vet att många har stor kunskap här!

Göken - 2012-04-30 09:11:36

Det var ju ett jäkla snack om att rekarna ska vara välskrivna. Ni som gnäller på det. Visa era talanger i stället. Jag skiter i hur de är skrivna. Bara de sitter!

abob - 2012-04-30 09:04:49

Hej Mr England:) Vill först och främst tacka för alla pengar jag har gjort på dina rek - briljant. Men jag kan inte förstå det här med spelvärdedisskusionen- och sedan spela city till 2.20!!!, i en match som skriker ovisshet och kryss

mr_england - 2012-04-30 09:02:07

Kermogant: Jag kan köpa kritiken att jag inte baserar reken på en massa skadeinfo mm. Kanske blev texten väl lång. Jag tror helt enkelt City vinner för att de kommer vara bättre den här gången och gå in till matchen på ett mer avslappnat sätt. Jag bygger på allvar min rek på de påståenden du tar upp så det stämmer. Jag tror inte det som hänt tidigare spelar någon roll. Förutsättningarna är så extremt annorlunda denna gång då det kan bli ett historiskt maktskifte i Manchester om City vinner.

Är inte jättesugen på att fortsätta Stoke-diskussionen. Jag har presenterat fakta nedan. Det borde räcka även för dig.

Ploppen - 2012-04-30 09:00:57

Håller med de andra här.

Är man reakare på en så pass (i sammanhangen) stor sida som RoK måste man kunna producera lite mer substans i sina texter, inte bara ett massa orelevanser.

Dock håller jag med om att City förmodligen går segrande ur striden här.

Göken - 2012-04-30 08:59:49

City pissar på United i kväll.

Nappula10 - 2012-04-30 08:47:58

Hellvette vilken diskussion=) Fick ont i ögonen när jag läste allt=) United är alltid United City har ju bästa laget o fått ihop laget de sista här nu, plus tevez är stekhet!Men tänk om va gött ifall united tar hem ligatiteln mot det här miljonbygget!United som jag tycker varit dåliga i år men ändå har chans på ligan!Tror att svaret är Alex Fergusson han måste va ett geni!

Kermorgant - 2012-04-30 03:12:35

Det var länge sedan jag läste en så dåligt understödd rek. För att vara en så lång text har du gjort ett utomordentligt bra jobb i att undvika att skriva något som är över huvud taget relevant för matchen.

Varför skulle man inte kunna spekulera i startelvor? Inget av lagen dras med några tyngre skador, även om Nani och Evans dragits med skadebekymmer. Du skriver: "Jag tycker mycket talar för City den här gången. De har bättre spelare, börjar få ihop lagbygget och med de här förutsättningarna har City allt att vinna", och jag undrar om du på allvar bygger din rek på detta påstående? Jag sågar inte ditt förslag om att City ska vinna - det kan de absolut göra, de har varit makalösa på Etihad i år - men jag förstår inte hur det du skriver ska kunna övertyga någon att lägga pengarna på City. Du bommar dessutom att skriva hur City misslyckats med att göra mål i de tre senaste hemmamötena med United, varav de torskat två.

Gällande din löjliga diskussion (och otrevliga svar) nedan vill jag också uttrycka mitt stöd till Nico. Både gällande City-United och Stoke-Arsenal. Det är klart det är tufft att komma till Britannia och spela boll mot ett så fysiskt lag som Stoke, men deras "starka hemmafacit" har ju faktiskt inte varit annat än en myt denna säsong, vilket så klart kan ha att göra med ovanan att kombinera liga- med Europaspel.

Lite ödmjukhet och hövlighet mot de som kommenterar dina rekar skulle göra dig gott, mr_england. Och lite hårdare arbete med texterna, förstås.

Pettson - 2012-04-30 01:13:31

tror som dig att city vinner om inte så för att blidka mitt utd-hat... :)

"Mitt tips bygger därför mindre på eventuella startelvor, uppställningar och tidigare statistik och mer på psykologi och båda lagens inställning till den här matchen"

hehe kan jag lungt hålla med om, sällan läst en sådan lång rek med så otroligt lite fakta(kunskapen ahr du är jag övertygad om ;)) men att du fått fram 6 avsnitt och så otroligt lite fakta är lite imponerande.

/england,sydafrika. :)

mr_england - 2012-04-29 20:08:04

Nico: Jag ska nu bemöta dina tre påståenden. 1 Stoke är inget bra hemmalag. 2 Stoke är Englands mest överskattade lag genom alla tider. 3 Jag har sagt att Stoke skulle ha varit mer motiverade än Arsenal senast.

Känner inte att jag har som livsuppgift att försvara Stoke men eftersom allt du säger är fel och påhitt vill jag bemöta det.

1. Sedan återkomsten i Premier League för fyra år sedan har Stoke vunnit 34 hemmamatcher och 13 bortamatcher. Stoke har tagit 116 poäng på hemmaplan och 52 poäng på bortaplan. 2008/09 slutade man delad sexa i hemmatabellen i Premier League, 2009/10 slutade man tre poäng bakom Arsenal som slutade på fjärde plats i hemmatabellen. 2010/11 slutade man på sjätte plats i hemmatabellen. Då man dessutom har ett väldigt bra facit mot topplagen är det inte konstigt att man välförtjänt fått ett rykte som ett bra hemmalag.

2. Stoke har slutat 12,11,13 de tre senaste säsongerna i Premier League. De ligger nu på 14 plats med hygglig chans att avancera några placeringar med tre matcher kvar att spela av årets säsong. Sedan återkomsten i PL har de tagit poäng av alla storlag. Bara den här säsongen har de tagit poäng av de sex största lagen. Jag kan ha fel men om det skulle vara Englands mest överskattade lag genom tiderna så lever vi i en märklig värld.

3. Om du går tillbaka och verkligen läser min rek så skrev jag att Arsenal hade allt att spela för och Stoke allt att spela för. Jag skrev att Arsenal inte skulle vara mer motiverade än Stoke och att båda lagen skulle vara jättemotiverade. Jag skrev aldrig att Stoke skulle vara mer motiverade än Arsenal. Anledningen till att jag tog upp det här i min rek var att om man bara läser tabellen som du gör så kunde man få intrycket att det här var en jätteviktig match för Arsenal men inte för Stoke. Jag ville påpeka för läsarna att matchen även var viktig för Stoke.

Nico - 2012-04-29 17:49:08

mr_england:
Jag anser personligen att Stoke är Englands mest överskattade lag, just av den anledningen att "de flesta som har koll", managers osv. anser att Stoke är ett bra hemmalag trots att statistiken tydligt visar att det finns 10 lag i ligan som är bättre hemma än vad Stoke är. Stoke har byggt upp ett rykte att dom är så svåra att spela emot, att dom är tunga att möta och att deras hemmaplan är en sån borg...men i själva verket så visar ju statistiken att det kan vara precis lika jävligt att åka och möta WBA, Fulham osv.

När det gäller Arsenal-matchen så förstår du tyvärr fortfarande inte att det finns två sidor av myntet. Om två lag hatar varandra lika mycket kan det knappast vara till klar fördel för det ena laget. Stoke motiverades av att man hatar Arsenal - Arsenal motiverades av att man vill nå CL OCH att man hatar Stoke. Eller tror du att Wenger applåderar att Stoke kastar inkast i 40 minuter eller att Ryan Shawcross smäller på så fort han får tillfälle. Anledningen till att jag spelade efter tabellplacering igår var för att hatet mellan lagen tog ut varandra. Hade det bara varit Stoke som hatade Arsenal och Arsenal som jagade CL, då hade jag köpt dina tankegångar. Och detsamma gäller även imorgon då båda lagen kommer att vara likvärdigt motiverade. Visst vore det otroligt tungt för United att tappa ligan till City, men då City riskerar en titellös säsong trots miljardinvesteringar så har även dom väldigt mycket att förlora.

mr_england - 2012-04-29 17:42:43

Nico: Du måste vara ironisk eller skämta så jag kan inte ta det här på allvar. Det var du som skrev att Stoke var Englands mest överskattade lag genom tiderna. Det var det jag bemötte och jag tror du är ganska ensam om den åsikten i hela världen. Det är ganska tokigt... Sedan tror jag att de flesta som har koll på PL är överens om att Stoke är ett bra hemmalag. Det är iaf vad alla managers mm säger, statistiken från de senaste åren visar, men du kanske vet bättre? Jag har aldrig sagt att de är det bästa hemmalaget i PL utan ett bra hemmalag.

Att du fortfarande inte förstår att spel handlar om att gå plus i längden genom att hitta värdespel där oddset är för högt i förhållande till vinstchansen och kontinuerligt spela dessa, inte sätta flest antal spel oavsett hur lågt oddset är, bevisar bara att du är extremt okunnig vad gäller betting och troligtvis förlorar pengar. Därför du är så bitter? Jag redovisar min statistik. Det går väldigt bra trots att jag missar många spel och kommer fortsätta missa många spel. Man måste våga spela lite högre odds för att vinna i längden. Då ökar chansen att man missar ibland, men man blir även mer belönad då man vinner. Det trodde jag alla förstod!

Jag håller inte med om att Arsenal var mer motiverat för att de spelade för en CL-plats. Jag har aldrig sagt att Stoke var mer motiverat. Jag har bara sagt att motivation i den här matchen inte var en fördel för Arsenal då Stoke hatar Arsenal mer än något annat lag efter Wengers uttalanden de senaste åren. Men du läser fortfarande enbart tabellen så där kommer vi aldrig vara överens.

Jag tror att City har mer att vinna och mindre att förlora än vad United har i derbyt. Jag tror de flesta håller med om att det skulle vara värre för United att förlora derbyt och tappa den dominans de haft i alla år än det skulle vara för City - då allt skulle vara som vanligt och som det varit i alla år...

Nico - 2012-04-29 16:29:16

mr_england:
Herregud vilket omoget svar, man tror att man drömmer. Är det så jävla lågt till tak här alltså?

Tack iallafall för att du bekräftade min känsla att du förlorar oftare än vad du vinner på Stoke. Att Stoke inte är så bra på hemmaplan är dock inte någon känsla jag har utan ett rent faktum. Tabellen (som aldrig ljuger) säger klart och tydligt att Stoke är det 11:e bästa hemmalaget i Premier League, och bevisar att jag är kunnig och har RÄTT. Dom har bl.a. förlorat mot QPR och kryssat mot Villa och Wigan. I rest my case.

När det gäller matchen emot Arsenal igår så hade Stoke ingenting att spela för tabellmässigt, medan Arsenal jagar en CL-plats. Ur den synvinkeln var således Arsenal betydligt mer motiverat. Sedan är jag väl medveten om rivaliteten emellan lagen efter de senaste årens incidenter, men det är ju återigen någonting ömsesidigt. Självklart var Stoke motiverade av den anledningen, men är du så jävla dum att du tror att inte Arsenal också hade det som tändvätska? Detsamma gäller som sagt Manchester-derbyt imorgon, där det mesta du skrev som motivering till City precis lika gärna kan appliceras på United. Eller tror du att bara City vill visa världen vilken kapacitet dom har?

Som du ser så var ingenting av det jag skrev speciellt tokigt, tvärtom, så det finns ingen anledning för dig att ifrågasätta om jag är onykter eller mindre inteligent. Jag skulle gärna se fler Premier League-matcher än vad jag gör, men då skulle dom först vara tvugna att utöka serien till 22 lag.

mr_england - 2012-04-29 15:30:25

Nico: Mycket märklig kommentar. Har du druckit sprit eller är du bara mindre intelligent än oss andra?

Jag har gått plus på Stoke i mina rekar här. Däremot har jag förlorat oftare än jag vunnit sett till antal rekar på Stoke. Det beror på att jag oftast spelat Stoke hemma mot storlagen till höga odds. Igår till 4.33. Då räcker det att man sätter ett av fyra spel för att gå med vinst men jag begär inte att du ska förstå det. Jag letar värde i mina spel. Vill du bara ha favoritrekar till 1.50 eller spel som båda lagen gör mål till 1.70 där man går med förlust i längden kan du läsa andra rekare.

Påstår du att Arsenal var mer motiverade än Stoke igår så har du bara läst tabellen och inte hängt med alls vad som hänt mellan Stoke och Arsenal de senaste åren. Du kan läsa min rek igen så förstår du.

Att du påstår att Stoke inte är bra på hemmaplan är bara ett bevis på att du är okunnig. Stoke har tagit 11 av 15 poäng hemma de senaste fem matcherna. Den här säsongen är Stoke obesegrade hemma mot United, City, Arsenal, Chelsea, Tottenham och Liverpool. I rest my case.

Läs på lite och titta på några Premier League-matcher så kan du återkomma sen. Det räcker inte att bara läsa tabellen en gång i veckan...

Nico - 2012-04-29 15:05:38

Gillar både dina rekar och bloggar mr_england, men den här Stoke-grejen börjar bli lätt pinsam nu. Varför har du snöat in så på Stoke? Har dom någonsin vunnit när du rekat dom? Det framgår sällan i dina rekar att det är Englands mest överskattade lag genom alla tider, dom är inte ens bra på hemmaplan även om vissa tycks tro det. Att tio tidningar sätter 2 som grundtips är fullt förståligt eftersom Arsenal var mer motiverade och Stoke som sagt är så överskattade att klockorna stannar.

Som United-supporter hoppas jag förstås att detta bli ännu en fiaskorek. Tycker inte att den är speciellt välmotiverad då det mesta skulle kunna appliceras även på United. "Dessutom har City bättre spelare" jo tjena, det kan min morsa också konstatera men det handlar ju liksom inte om att ha dom bästa spelarna utan att ha det bästa laget. Det var länge sen United vann någon titel för att deras spelare var så fruktansvärt mycket bättre än alla andra lags, och det är det jag får sätta migg hopp till imorrn. Det känns mer troligt att United kan kriga till sig en poäng genom en gedigen laginsats än att förlita sig till individuella prestationer av spelare som Carrick och Welbeck.

mr_england - 2012-04-29 13:11:23

Da King: Håller delvis med dig. Det stämmer att United har mer rutin av stora matcher. Däremot har de inte varit en situation där de håller på att tappa ligan till lokalkonkurrenten City. Något som skulle vara en total katastrof.

Därför bygger jag mitt spel på att City har en fördel och allt att vinna och är under mindre press medan United har allt att förlora. Det är inte roligt för City om de inte vinner men ingen jättekatastrof. Då försöker de nästa år i stället. För United skulle det dock vara en total katastrof att tappa ligan till City.

Om rutin betydde allt skulle samma lag har vunnit i alla ligor de senaste hundra åren...

Da King - 2012-04-29 12:43:11

På tal om amatörmässigt så är det rejält amatörmässigt att du inte ens nämner att United har klar fördel av rutin. De har varit i dessa lägen så många gånger innan och det brukar alltid reda ut det till slut.
City har ingen erfarenhet från sådana här lägen tidigare och det spelar in.