Se El Clasico LIVE hos bet365    Få pengarna tillbaka vid 0-0  

Speltips

Speltips Djurgården-AIK

Sport: Fotboll Spelstopp: 2012-09-16 14:00 Spela här

Speltips Djurgården-AIK
Land: Sverige Liga: Allsvenskan
Odds: 2.50 Speltips: 2
2012-09-16 14:00 Djurgården-AIK 2 2.50 Acery86

AIK kommer att slå Djurgården på Råsunda på söndag; Varför?

*Sista derbyt på Råsunda fyller ett större symbolvärde för AIK än Djurgården. Även om Djurgården kommer ha hemmamatch så kommer det att vara ett enorm AIK-tryck. Ett koncentrerat tryck från Norra samt ytterst koncentrerade delar av västra/östra. Anledningen är att AIK inte vill köpa sittplats då pengarna går till Dif.

*AIKs form! Wow vilket drag det är kring laget nu. Moskva borta, mäktig vändning på Helsingborg hemma. Det som är lagets svaghet är för en gångs skull styrkan, hybrisen.

*Nyförvärven; Goitom, Bangura, Majstorovic är alla aktuella för spel. Bangura startar och Goitom kommer åtminstone spela mer än mot HBG. Majstorovic testas mot Torslanda i cupen. Niklas Backman saknas och det är ett avbräck. Men om man spelar Majstorovic så klarar han förmodligen av det på ren rutin. Hade dessutom varit mer orolig om en matchotränad Majstorovic ställdes mot den vindsnabbe Kennedy än den, duktige, men lite trögare Erton.


*AIK har gått från att vara det topplaget med minst udd till att ha följande offensiva alternativ; Borges, atakora, quasion, mutumba, karikari, goitom, bangura, viktor gustavsson, moro. (daniel gustavsson och kouakou kommer förmodligen inte ha något med detta att göra).

AIK går på ren ånga nu och vinner över ett svårbesegrat Djurgården som inte riktigt har ett eget spel.

2.5 är ett SKÄMT!!!


Poletter in!

Acery86 - 12 September, 2012, 11:43

Kommentarer

För att kommentera måste du vara inloggad.
Vill du vara med i gemenskapen? Logga in eller registrera dig gratis!

Registrera dig gratis!
Jonas - 2012-09-16 09:58:03

Okej att det är högt men jag tycker oddset på DIF är alldeles för högt med.. Kom ihåg att AIK inte slagit DIF sen 2009

Acery86 - 2012-09-14 13:24:35

Sturan:

Vilken särskrivning?

Sturan - 2012-09-14 12:53:19

Acery86

Din rek var ett skämt, bara att käka upp det och ligga lågt istället.

"mäktig vändning på Helsingborg hemma"

*Småler (Och det är inte åt särskrivningen... eller jo, det också.)

Avd. hoppas DIF vinner på aik på söndag...

Acery86 - 2012-09-13 12:10:01

Oj, nu vaknar man efter en hyfsad kväll och ser detta. Möjligt att det är lite för mycket känslor med i den här reken, det kan jag hålla med om. Tur är väl det att alla spelar som det vill.

Det verkar som att de flesta här kommer spela Djurgården -8,5 och jag önskar er lycka till med det.

Sen är det ju vissa som läser lite vad dem vill....

Jag har inte skrivit att AIK spelade ut varken CSKA borta eller HBG hemma. Men ett lag som inte är i form gör inte två sådana matcher irad. Absolut kan man hävda att det bara var en massa tur, men det som händer med en grupp som har sådan oerhörd medvind två matcher irad kan inte negligeras.

Tack för er konstruktiva kritik. Jag säkrar nu upp med Djurgården över 10.5 mål så går jag plus oavsett 1x2.

Missbruk - 2012-09-13 09:46:09

Boffri, tycker inte din tro på 2-0 är konstigt alls! Känns som ett mycket möjligt resultat och givetvis får man tro att laget man hejjar på kommer förlora :) att alltid tro att ens egna lag ska vinna är ju bara orealistisk.. så det ändå skämtet här är kunghakkila samt denna reken !

boffri - 2012-09-13 08:51:27

Ett skämt att jag tror 2-0 ??inte så att jag rekade det , utan va jag tror. och du sitter och säger att allt kan hända , finns inte 2-0 till djurgården på kartan då ? Djurgården tidigt mål ,aik tar över pressar på dif kontrar in 2-0 . och jag är gnagare men spelar ytterst sällan på aik´s matcher och kommer inte göra det nu heller .Att kalla 2-0 till dif ett skämt i en öppen match anser jag som ganska korkat skrivet.

Eller om du menar att jag är gnagare att det är ett skämt när jag tror dif vinner ser jag inge konstigt med eller ?

Freppo - 2012-09-13 08:38:43

Jag håller med, 2,5 är ett skämt! Man måste vara dum för att spela på ett odds under 3 i denna match. Som så många sagt tidigare så är din rek bara en önska. Du skriver ingenting om DIF, laget som har förlorat minstantal matcher i hela AS. Du lyfter fram nyförvärven, som hittills inte visat om de fortfarande håller. Nej, denna "rek" hör hemma på aftonbladet.
Till matchen. Som jag skrev så tycker jag att allt under 3 i odds är dåligt, med tanke på att den kan sluta precis hur som helst. Därför anser jag att det enda 1-X-2-spelvärde som finns är X till 3,2 (bet365 ) men jag avstår nog spel och njuter av vad jag tror kommer att bli en intensiv match på ett så när som utsålt Råsunda. Vi ses där!

Kunghakkila - 2012-09-13 04:08:41

Boffri: att säga att du är Gnagare men också säga att hjärnan säger 2-0 dif är ett SKÄMT. skandal. Öppen match där allt kan hända, finns ett spel jag gillar här och det är 2-3 mål i matchen till 1.95.

Hamberg - 2012-09-13 00:30:20

Sämsta reken jag sett !!! "wow, Moskva borta och vändning Helsingborg"
jo tack, utspelade i Moskva..men gjorde målen, iof är det det som räknas i slutet men det var ju inte så att AIK åkte dit och tryckte dit ryssarna direkt. Helsingborg ?? årets jävla bluff med betalda domare.

Dif har inte förlorat ett derby mot Aik på flera år och Aik har i stort sett vart favoriter varje gång. Och Djurgårn har, där du gissar fel, för gissar gör du, ett hyffsat spel.

Min rek är: Håll er borta från spel på den här matchen !!! inget annat.

boffri - 2012-09-12 22:14:34

jag är aik:are men djurgården har senaste tiden visat upp riktigt starkt spel , och efter häcken är allsvenskans just nu hetaste lag.

Aik har inte vunnit över Dif sen 18.05.2009

senaste derbyt va AIK stora delar utspelat av djurgården . Sen att aik fick 1-1 tack vare djurgårds backen fina lobb över målvakten är en sak.

Båda lagen har värvat bra nu på slutet men känns som DIF hunnit få ihop spelet mer än AIK .


Nu kan man kanske inte kalla detta "borta" men aik är allsvenskans starkaste borta lag .

Några aspekter att väga in. Heja AIK men hjärnan säger 2-0 till dif tyvärr

Missbruk - 2012-09-12 20:54:55

Hahaha detta måste vara den mest sågade reken någonsin :) Klart Gnaget kan ta detta men 2.5 är ju knappast ett skämt för att oddset är för högt, snarare för lågt !

Shepard - 2012-09-12 17:32:00

Hade vart rädd* ska de stå. Väsentlig skillnad.. :)

Shepard - 2012-09-12 17:30:45

Åh.

Fullkomligt värdelös rek. Ingen som helst analys. Du HOPPAS på att AIK ska slå DIF. Det räcker inte.
Djurgårdarna som kommenterat är inte klipskare de heller, ska sägas.
Blanda aldrig in spel i matcher där du är oändligt fäst vid det ena laget. Punkt slut.

Tror själv på en match där vad som helst kan hända. Hade varit rätt att spela AIK med tanke på att DIF har 16 raka utan förlust men samtidigt - om de kan slå CSKA så kan de ju slå DIF.
Men, avstår spel här. Har ingen känsla för någonting alls vad häller FT 1X2, HT, HT/FT, hörnor eller över/under. Pass.

Jockejeveln - 2012-09-12 17:15:48

Ingen av gnagets nyförvärv har ju egentligen visat, knappt spelat nånting, jämnfört med Djurgårns, som har visat högsta allsvenska klass!! Tror inte att Aik:s nya spelare kommer att göra supermatcher på dom närmaste veckorna än iaf!! Ärligt.. Skulle den här matchen finnas med på stryk eller europatipset skulle jag nog helgardera den!

simoes1608 - 2012-09-12 16:12:41

Haha shit vad enögt och idiotiskt skrivet, inte rekat. Det enda du skriver om DIF är att vi inte har något riktigt grundspel? Vadå räknas inte den höga pressen i defensiven eller viljan att rulla boll samt att använda våra kantspelare mycket beronde på motståndet då eller? Och att vi ofta går ner i en 3 backs linje när vi ska anfalla för att öppna upp en kant med en ytterback, händer det också bara av sig själv? Tänker inte spekulera i vem som vinner även om jag är gårdare men att vänta sig nåt annat än en stenhård, jämn, och antagligen målsnål match tyder på en väldigt dålig gambler. 0-0/1-0/0-1/1-1 känns självklart om inget lag leder 1-0 sent och kontrar in 2an då. Och Gnagets seger mot HIF tyder på bra form? Du menar när HIF skulle haft 2-0 och erat segermål som tar på en HIFARE och in tyder på grym form då eller? Du får precis som jag ha vilka sympatier du vill men du behöver ju ändå inte lägga in den här skitreken och kanske får med dig några rookies som torskar pengar på den här skiten.. Tänk lite först förfan.

Pirayan170 - 2012-09-12 15:11:31

Håller med braspel hära.

joey1. 1. Alla derbyn e hemma för AIK. 2. Sista hemma derbyt lät det sist ochså från AIKs sida men fick nöja sig med X. Självmål av DIF försvarare.
3. Aik värvningar mkt bra, men dock 2 skadade spelare som kanske inte spelar på söndag. Och DIFs nyförvärv är ju en klass för sig.

Jag tror och kommer lägga en saftig peng på DIF på söndag.
Sen har vi ju et här med 1000dgr ochså.

MP vs Alm. 1-0

joey1 - 2012-09-12 15:04:29

Haha kan ju bara garva åt era kommentarer!

Vet ni var matchen spelas? Råsunda

1. Alltså hemmamatch för Gnaget. 2. Det är det sista derbyt på Råsunda vilket AIK laddat för jävligt länge nu. 3. AIKs nyförvärv

2.50 på Gnaget som är med i guldstriden känns då bra mycket bättre än att plocka Djurgården här.

braspel - 2012-09-12 14:49:52

Kanske den mest enögda rek jag någonsin skådat.

Som neutral så måste jag säga att Djurgården idag både har ett bättre spel (inte grundspel, där är AIKs defensiv överlägset) och ett bättre go läktarmässigt.

DIFs odds är klart bättre än AIKs, inte bara på form, men även läktarmässigt.

Lycka till!

Sturan - 2012-09-12 14:22:05

Läktarmässigt så var det en slakt i vårderbyt från DIFs sida trots bortaplan.
Nu kommer det vara blårandig dominans.

Samt har inte aik rubbat Djurgår´n på över 1000 dagar.

Men det kommer vara en jämn kamp där jag tror tränarna har stor betydelse, att se till att spelarna vågar spela ut. De som vågar spela kommer att vinna detta.

MP vs Alm. 1-0

Pirayan170 - 2012-09-12 14:02:35

Djurgårdens IF vinner detta slag, dem ska göra allt för sätta käppar i hjulet för AIK Solna.

Och vinst för DIF får dem i kontakt med toppen samt Europa spel.
Notera att DIF inte förlorat sen i Påskas!!