Speltips

Speltips Troicki - Mayer

Sport: Tennis Spelstopp: 2016-03-12 20:00 Spela här

Speltips Troicki - Mayer
Land: USA Liga: ATP Indian Wells
Odds: 2,30 Speltips: Mayer
2016-03-12 20:00 Troicki - Mayer Mayer 2,30 Poldan

Ni som följt Indian Wells kan nog ganska enkelt konstatera att det här underlaget gynnar grusspelare, eller åtminstone spelare som föredrar långsamma banor. Normalt sätt ska ju inte utpräglade grusspelare som Olivo och Trungelliti kunna kvala in till en Mastersturnering på hardcourt, men eftersom att det är så långsamt underlag så lyckas ett gäng rätt dåliga grusrävar kvalificera sig.

Men nog om det. Någon som såg Leonardo Mayer mot Sam Groth? Ganska behaglig vinst för argentinaren. Han vann med 6-4,6-3 men siffrorna borde blivit större än så. Mayer har ett jätteläge att bryta Groth tidigt i matchen och då hade det förmodligen blivit 6-1,6-3. Hur som helst, stabilt av Mayer, han är bra på den här typen av underlag.

Trots att han rätt sällan ställer upp i Indian Wells så har han relativt stora framgångar här. Två gånger har Nadal satt stopp för honom, men utöver det har han faktiskt vunnit 3 av 3 matcher mot bra motstånd (nu var det här för typ fem år sedan, så vad som var dugligt då är nödvändigtvis inte dugligt idag).

I andra omgången ställs Mayer mot Troicki. Sjukt bra resutlat av serben i år, men jag har skrivit det förut: jag tycker inte att han spelat särskilt bra. Han får med sig matcherna på något konstigt sätt och det verkar som att variansen börjar gå emot honom nu. Från att vinna i Sydney, 3:e omgången i AO, final i Sofia – så har han nu förlorat tre av sina fyra senaste matchen. En ganska solklar reaktion på en lite för bra start på säsongen.

Även om serben är rätt all-around så tycker jag att han är sämre på långsamma banor än snabba. Och för Mayer är min bestämda åsikt är det är precis tvärtom: Han har en ganska yvig sving och för att komma rätt till bollen behöver han lite långsammare banor.

Troicki vann deras senate möte som spelades i Australien Open förra året. Men som sagt, förutsättningarna är precis motsatta inför den här matchen.

2,30 på Mayer hos Bwin är ett bra spel.

Poldan - 11 Mars, 2016, 12:20

Kommentarer

För att kommentera måste du vara inloggad.
Vill du vara med i gemenskapen? Logga in eller registrera dig gratis!

Registrera dig gratis!
Sorkfan - 2016-03-12 20:27:59

Kan tillägga att jag varit rankad 2 i Sverige och slagit Söderling vid fler än 5 tillfällen (samma årgång). Den infon räcker för att räkna ut vem jag är om du hade koll på denna årgång. Poldan är väldigt vass. Jag är ingen torsk/betting galning. Dock ryggar jag gärna Poldan då har tar in variabler som sidorna inte riktigt väger in. Tack för mig

Poldan - 2016-03-12 19:25:36

Gott så :)

DENNISS - 2016-03-12 18:42:39

en jävla röra alltså. önskar dig lycka till med ditt spel ikväll poldan jag kommenterar alltid dina matcher innan även om jag håller med eller inte.

Poldan - 2016-03-12 18:29:03

Murray lägger sig i: http://www.tennis-x.com/xblog/2012-03-22/9134.php

Det här var 2012 och banorna har blivit ännu långsammare sedan dess. Det är jag helt övertygad om.

DENNISS - 2016-03-12 18:13:11

junkies då har han ändrat sig han säger här att banorna är långsamma vad har du varit rankad som elit?

http://www.tennis-x.com/xblog/2012-03-17/9099.php

junkies - 2016-03-12 16:34:29

Federer har sagt att han tyckte IW va snabbt :) Han bör ha ganska bra koll!

Poldan - 2016-03-12 16:15:11

Stämmer ju att många spelare är betydligt mer allround nu är för 15 år sedan, men jag menar att underlaget spelar ganska stor roll ändå. Även om Troicki är allround så är han bättre på snabba banor och Mayer är bättre på långsamma banor.

DENNISS - 2016-03-12 14:05:12

federer har ju sagt att han tyckte banorna va långsamma när han mötte nadal för några år sen men samtidit sa nadal att han tyckte bollarna flög snabbt i luften man spelar ju med bollar som är snabba dessutom. tycker personligen att betydelsen av underlag blivit mindre då de flesta spelarna är mer allround nu på alla underlag än för kanske 10-15 år sen.
såg matchen mellan pospisil och donaldsson i går och tror dom bara tog en poäng var i den andres serve game de fyraa första gamen det blåste dessutom mycket som ställde till det men tycker en hardcourt bana är ju alltid en hardcourt bana sen finns det långsammare och snabbare.
värt att notera är att om det blåser lika mycket idag som igår kan mayer få problem med sitt höga uppkast i serven.

Poldan - 2016-03-12 12:51:01

Om du vill lägga dina spel utefter att banan är snabb så får du göra det. Jag ser den som långsam.

junkies - 2016-03-12 12:36:54

Hahaha "hade du kunnat tennis hade du inte ifrågasatt Poldan" sitter fan fortfarande o skrattar över den korkade komemntaren hahaha... Är Poldan nån form av gud som aldrig har fel och itne får ifrågasättas enligt dig eller? Vakna din speltorsk

junkies - 2016-03-12 11:57:25

Hahah hade du förstått tennis så hade du inte ifrågasatt Poldan??? Är ganska övertygad om att jag förstår tennis när jag spelat på elitnivå i 10 år och går betydligt mer + än Poldan och killen är hyfsat duktig på sin sak men om jag tycker han har fel måste jag ifrågasätta honom?. Indian wells är inte den långsammaste hardcourt banan men bollarna studsar väldigt högt och ser ut som den är långsammare än vad den egentligen är sen påverkar även vädret att bollarna sticker betydligt snabbare i luften, återigen har du fel om banan iaf. Har du nånsin hållt i ett racket eller är du en sån kille som bara suttit framför tvn i ett par år och tror han kan tennis sen? Jag har spelat på Indian wells träningsbanor och många andra på touren då jag ofta reser runt och kollar på plats. Miami är långsammare, kan nämna inomhusbanor som är långsammare än IW... Almagro och Ml ack top 10 för något årsen? Dem var top 10 för 4 årsedan eller vilket år lever du i? Herregud.. När du drar till med en sån jämförelse tappar du verkligen all respekt haha, där avslutar jag diskussionen :) Om du vill ha nån trovärdighet i en diskussion förutsätter jag att du har koll på 1 eller 4 år, annars känns de meningslöst.

Poldan - 2016-03-12 02:22:41

...vet inte riktigt var jag ska börja.

Men jo, Indian Wells rankas som den långsammaste hardcourtturneringen på touren. Det är inget jag hittat på utan det kan du säkert googla fram, förutsatt att du är normalbegåvad.

Och vadå i grunden? Är t.ex Almagro och Juan Monaco "i grunden" bättre spelare än Kyrgios? De har ju båda varit rankade topp 10 för bara nått år sedan. Jag skrev följande i reken:

"Nu är ju visserligen även Granollers en grusspelare i grunden, men satan vad dålig han blivit. Han var liksom en cementerad topp 40-spelare för ett år sedan – nu krigar han i Challengers och blir mer eller mindre överkörd."

Om du vill starta diskussioner med mig i framtiden förutsätter jag att du håller god ton, annars blir jag bara irriterad. Trevlig helg.

Sorkfan - 2016-03-11 21:45:27

Hade du förstått tennis, ja.. Då hade du knappast ifrågasatt Poldan. Säger inget mer.

DENNISS - 2016-03-11 19:50:58

att granollers slog dzumhur va va väl ingen större överraskning men siffrorna va ju onormalt stora. tycker det här är en rätt jämn match på förhand små marginaler som skiljer tycker nästan troicki har ett jämnare spel i sig än mayer men har ju sin tunga serve. oviss match

junkies - 2016-03-11 17:27:51

Sagt något om att jag är tvingad till attt rygga? Jag ryggar aldrig Poldan, försöker enbart ge perspektiv på saker o ting till andra som inte har lika bra koll på tennis, tycker man borde skriva för och nackdelar gentemot sitt spel i sin rek, eller är meningen o sälja spel till andra här? Vi ska ju tillsammans försöka vinna mot spelbolagen

Sorkfan - 2016-03-11 16:16:03

Ingen som tvingar dig att rygga junkies. Tycker själv att Poldan har extremt bra koll på läget. Ryggade dock dzumhur pga min respekt för hans omdöme, mot min gut feeling.. Vem kunde tro på den utgången dock.... Denna matchen är extremt öppen, liten fördel troicki.. 2.20 nu.. Tiondelen tydligt värde borta så avstår tyvärr.. 2.30 är ett bra spel.

junkies - 2016-03-11 15:48:33

Tycker du överdriver jävligt mycket gällande Indian Wells underlag och hur långsamt de är samt hur mycket de gynnar grusspelare.. På tal om Groth - Mayer så hade Groth breakbollar också, varför skriver du enbart den sidan av historian som gynnar dig? Är väl med de tänket som man rekar Dzumhur mot Granollers och killen tar 1 game.. Där snacka du enbart om hur Granollers dalar på rankingen men du snackade ingenting om att Granollers i grunden är en väldigt mkt bättre spelare än Dzumhur och denna så kallade "grusturneringen" lär ju ha gynnat Granollers mer då han är en grusspelare